Zumba dla dzieci , które lubią bawić się i tańczyć. Zumba to połączenie tańca i
fitnessu. Podczas zajęć dzieci uczą się
choreografii w różnych rytmach tanecznych. Zumba wpływa na rozwój fizyczny i
psychiczny dzieci - poprawia kondycję fizyczną i koordynację ruchową, to także
dobre ćwiczenie pamięci oraz nauka pracy w grupie. Zajęcia rozpoczynają się od
rozgrzewki. Następnie dzieci uczą się elementów wybranej choreografii, wykonują
ją w grupie oraz w podziale na zespoły, ostatnie minuty zajęć poświęca się na
zabawę.
Konspekt zajęć
gimnastyki korekcyjnej z elementami zumby I
kaja
skórska
Cele ogólne:
*łączenie muzyki z ruchem
*kształtowanie płynności i
estetyki ruchów
*rozwijanie umiejętności
komunikowania się w sposób niewerbalny
*rozwijanie aktywności i
wyobraźni twórczej
Cele szczegółowe:
Wiadomości:
*zapamiętać poszczególne czynności: klaskanie, obrót, kołysanie,
podnoszenie rąk
*odtworzyć ruchem nastrój
słuchanej muzyki
Umiejętności:
*reagowanie na rytm muzyki
Forma: praca z całą grupą
Metoda: naśladowcza
Środki
dydaktyczne:
odtwarzacz CD, płyta zumba
Czas trwania : 30 min
Przebieg zajęć
1. Zabawa ożywiająca – taniec „Kaczuszki” (2 min)
2. Rozgrzewka- z elementami gimnastyki
korekcyjnej ( Ustawienie na obwodzie koła) (7 min)
a. Marsz dookoła sali z woreczkiem na
głowie. Na sygnał zatrzymanie – zwrot o 180°
b. Marsz dookoła sali z woreczkiem na
głowie. Na sygnał zatrzymanie , siad skrzyżny – staramy się aby woreczek nie
spadł, klaśnięcie – powrót do marszu
c. Twarzą do środka koła : Krążenie ramion
z woreczkiem w ręce
d. Owijanie woreczka wokół brzucha , na
sygnał zmiana – wokół kolan
e.Plecy wyprostowane -przekładanie
woreczka pod unoszonymi kolanami
f. Stoimy w rozkroku - „ósemka” woreczkiem
między kolanami
3.
ZUMBA – doskonalenie poznanych choreografii
Lp
|
UTWÓR
|
WYKORZYSTYWANE KROKI (
dostosowane do muzyki )
|
Czas
|
1
|
MERENGUE
„CHICA”
|
A. Marsz w miejscu
B. 2 steps – 2 kroki na
prawo , 2 kroki na lewo
C. Marsz ze zmianą kierunku
D. 6 count, side- to- side.
Marsz z boku na bok , rozliczenie do 6
(PN w prawo, LN w lewo)
E. Beto shuffle
|
5 min
|
2.
|
Salsa
|
A. Salsa R&L (prawa i
lewa str)
B.Salsa F&B ( przód i
tył )
C. 2 steps ( w prawo 1-2-3
dotknąć parkietu, w lewo 1-2-3 dotknąć parkietu)
D. Rock back
|
5 min
|
3.
|
Reggeton
„ZUMBA HE”
|
A. Stomp (tupnięcie)
B.Knee lift (podciągnięcie
kolana)
C. Vibrate hip
D. 2 steps
|
5 min
|
4. Uspokojenie organizmu
A. Stretching (3 min)
B. Zabawa taneczna – Nie chce Cię znać (3
min )
C. Pożegnanie grupy
Konspekt
zajęć gimnastyki korekcyjnej II
kaja skórska
Gry i zabawy ruchowe. Wykorzystanie
niekonwencjonalnych przyborów.
CELE LEKCJI:
Umiejętności: uczeń poznaje zasady budowy torów
przeszkód.
Wiadomości: wpływ aktywności ruchowej na organizm.
Poznanie ćwiczeń z nietypowymi przyborami.
Sprawność fizyczna : kształtowanie skoczności, siły i
zręczności.
Metody: zabawowo-klasyczna i
zabawowo-naśladowcza.
Przybory i przyrządy: gazety,
4 skakanki, 4 szarfy, 4 piłki lekarskie, 4 butelki plastykowe, 4 krążki,
instrument perkusyjny, kłaczki waty, magnetofon, plansza z ćwiczeniami, obręcze gimnastyczne.
Czas: 30
MIN
Tok lekcji
|
Nazwa i opis ćwiczenia
|
Czas
|
Uwagi
organizacyjno-
metodyczne
|
Część 1
|
|||
Czynności
organizacyjno-
porządkowe
|
Wejście na salę
gimnastyczną w rytmie marszu, zatoczenie koła; siad skrzyżny w prawidłowej
postawie ciała.
Bieg, podskoki,
marsz w rytmie wystukiwa-
nym na
instrumencie perkusyjnym – przerwa
między
uderzeniami – zatrzymanie w dowol-
nej postawie
ciała.
Marsz w takt
instrumentu perkusyjnego
- pobranie
gazet i zajęcie miejsca w szeregu.
|
5’
|
Muzyka z
magnetofonu.
Reagowanie na
sygnały aku-
styczne.
|
Część 2
|
|||
Zabawy z
nietypowym przyborem.
Zabawy z
gazetami
|
„Kto
pierwszy”
Przebiegnięcie
z gazetą rozpostartą na tuło-
wiu na drugą
stronę sali (ramiona w bok).
„Sprawny
jak kangur”
Gazeta złożona
na pół między kolanami –
skoki w przód.
„Nie
upuść gazety”
Gazety trzymane
dłońmi w parach. Ćwiczą-
cy, kołysząc
biodrami poruszają się po sali
w takt muzyki.
|
20'
|
Muzyka żywa –
np. „lambada”,
„macarena” itp.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Zabawy „Gazetowe kulki”:
|
„Przeprawa prze rzekę”
Ćwiczący ma dwie gazety. Na jednej staje
obunóż, drugą przekłada do przodu –
„pokonuje rzekę”.
„Taniec
hiszpański”
Dowolne ruchy
taneczne.
„Piłeczki”.
Gazety ugniecione w kulki.
Rzuty i chwyty
kulki w miejscu, w marszu,
w biegu: na
sygnał – zatrzymanie się w za-
stanej pozie.
„Przekładanka”. Siad klęczny, kulka w dowolnej ręce –
układanie i zabieranie kulek
z boku na bok.
„Wyścig
mrówek”. Toczenie stopami gaze-
towej kulki w
pozycji „krabów”.
„Skoczek”. Podskokami obunóż toczenie
przed sobą kuli
z gazety.
„Gazetowa
bitwa”. Rzucanie i
przerzucanie kul na boisko przeciwnika przez 1 min.
(liczenie kul).
„Czy
potrafisz?”. Kulka
między stopami.
Podskok,
wyrzucenie kulki w górę i chwycenie oburącz.
|
'
|
Inwencja
twórcza ucznia.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Część 3
|
|||
Ćwiczenia
uspokajające
Czynności
porządkowe
|
Przypomnienie
piosenki, której ćwiczący nauczyli się ostatnio na lekcji muzyki.
Pożegnanie
grupy
|
5'
|
Ustawienie w
rozsypce.
Muzyka z
magnetofonu.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz