Rok szkoły w ruchu

Rok szkoły w ruchu

piątek, 3 stycznia 2014

Obszar 8 zajęcia w gronie rodziny - zajęcia otwarte






METODA WERONIKI SHERBORNE W PRACY  NASZEGO PRZEDSZKOLA

Dlaczego metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne ?
Odpowiedź na to pytanie tkwi w jej założeniach i celach. Jest metodą niewerbalną; poprawia komunikację dziecka z otoczeniem, uaktywniając „ język ciała i ruchu”. Ruch jest podstawowym i naturalnym środkiem porozumiewania się, wychodzącym z centrum naszego ciała, do którego w pierwszym rzędzie sięgają dzieci małe i osoby z utrudnioną komunikacją słowną. Podstawą porozumiewania się za pomocą „ języka ruchów” jest świadomość swojego ciała .

DZIEŃ BABCI I DZIADKA – ZABAWY INTEGRACYJNE
 DLA  DZIECI Z GRUPY 4-5 LATKÓW

TEMAT: „Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dziecka  w oparciu
                            o Metodę Ruchu Rozwijającego W.Sherborn”.

PROWADZĄCY: mgr Anna Widz-Malkowska

ADRESAT: Dziadkowie wraz z dziećmi

CELE OGÓLNE:
u  zapoznanie z porawidłowościami rozwojowymi dziecka
u  zapoznanie z metodą W.Sherborn
u  ukazanie form spędzania wolnego czasu z dzieckiem

CELE SZCZEGÓŁOWE:
u  wskazanie rodzicom prawidłowości rozwojowych dziecka
u  prezentacja ćwiczeń z Metody W,Shetrborn stymulujących rozwój dziecka
u  prezentacja ćwiczeń na orientację przestrzenną i orientację w schemacie własnego ciała
u  ukazanie technik tworzenia pozytywnych relacji rodzic-dziecko
u  ukazanie technik tworzenie poczucia bezpieczeństwa i miłości
u  ukazanie rodzicom możliwości spędzenia z dzieckiem wolnego czasu


METODY:
 prelekcja, zajęcia warsztatowe

FORMY:
praca w parach, grupą

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
płyty CD z muzyką, koce, chusta klanza, maskotka

SYTUACJE EDUKACYJNE:

ĆWICZENIA W OPARCIU O METODĘ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORN.

Wstęp
Przywitanie

1. Przywitanie- siedzimy w kole i puszczamy Iskierkę
2. Jazda na pośladkach-przy wesołej muzyce jeździmy na pośladkach i przebijamy „5”
z każdą napotkaną osobą
3. Wiatraki- siadamy na pośladkach i kręcimy się to w lewo to w prawo.
4.Tunel- Dorośli klękają na kolana i robią tunel a dzieci muszą pod nim przejść starając się nie dotknąć żadnego dorosłego.
5. Przechadzka- Dziadkowie i dziecko swobodnie spacerują po sali, następnie dziecko zamyka oczy i jest prowadzone przez dorosłego, potem zamiana ról.
RELAKSACJA- PISZE PANI NA MASZYNIE

ĆWICZENIA „Z”
1. Fotelik- kołyszemy dzieckiem na boki P,L,T(spokojna muzyka)
2.Rolowanie dziecka- dziecko leży na plecach, dorosły klęczy. Zadaniem rodzica jest przewrócić dziecko na brzuch; na boku zatrzymaj się i pokołysz dzieckiem.
3. Wycieczka-dziecko leży na kocu a dorosły jeździ kocem po sali.
4. Domek-dziadkowie robią domek, a dziecko chowa sie do domku (bo pada deszcz)potem wychodzi
 i chodzi dookoła, pod, nad ...
5. Gonitwa-babcia goni dziecko na pośladkach, a dziecko ucieka (dzik jest dziki)
RELAKSACJA-ROLNIK

ĆWICZENIA „PRZECIW”
1. Ptaszki w gniazdach-pozycja fotelik-to drzewo, przyszedł wiatr , przewrócił drzewo i uwięził ptaszka (dziecko), musi się wydostać z pułapki.
2.Twierdza- dorośli budują twierdzę a dzieci mają się do niej dostać, potem muszą z niej się wydostać.
RELAKSACJA-odgłosy z sali

ĆWICZENIA „RAZEM”
1.Chusta +miś
2.Most zwodzony- dorośli kładą się na brzuchach jeden obok drugiego, a dzieci maja sie po nich przeturlać
3.Wagony i wagoniki-w parach jeżdżą po sali na pośladkach i tworzą .....
4......                           Pociąg
POŻEGNANIE (ŻABKA -ŁAPKA, ROPUSZEK-BRZUSZEK)
ISKIERKA W KOLE
PODSUMOWANIE I PODZIĘKOWANIE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz