METODA
WERONIKI SHERBORNE W PRACY NASZEGO
PRZEDSZKOLA
Dlaczego
metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne ?
Odpowiedź na to pytanie tkwi w jej
założeniach i celach. Jest metodą niewerbalną; poprawia komunikację dziecka z
otoczeniem, uaktywniając „ język ciała i ruchu”. Ruch jest podstawowym i
naturalnym środkiem porozumiewania się, wychodzącym z centrum naszego ciała, do
którego w pierwszym rzędzie sięgają dzieci małe i osoby z utrudnioną
komunikacją słowną. Podstawą porozumiewania się za pomocą „ języka ruchów” jest
świadomość swojego ciała .
DZIEŃ BABCI I DZIADKA – ZABAWY INTEGRACYJNE
DLA DZIECI Z GRUPY 4-5 LATKÓW
TEMAT: „Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dziecka w oparciu
o Metodę Ruchu Rozwijającego W.Sherborn”.
PROWADZĄCY: mgr Anna Widz-Malkowska
ADRESAT: Dziadkowie wraz z dziećmi
CELE OGÓLNE:
u
zapoznanie z
porawidłowościami rozwojowymi dziecka
u
zapoznanie z metodą
W.Sherborn
u
ukazanie form spędzania
wolnego czasu z dzieckiem
CELE SZCZEGÓŁOWE:
u
wskazanie rodzicom
prawidłowości rozwojowych dziecka
u
prezentacja ćwiczeń z
Metody W,Shetrborn stymulujących rozwój dziecka
u
prezentacja ćwiczeń na
orientację przestrzenną i orientację w schemacie własnego ciała
u
ukazanie technik tworzenia
pozytywnych relacji rodzic-dziecko
u
ukazanie technik tworzenie
poczucia bezpieczeństwa i miłości
u
ukazanie rodzicom
możliwości spędzenia z dzieckiem wolnego czasu
METODY:
prelekcja, zajęcia warsztatowe
FORMY:
praca w parach, grupą
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
płyty CD z muzyką, koce,
chusta klanza, maskotka
SYTUACJE EDUKACYJNE:
ĆWICZENIA W OPARCIU O
METODĘ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORN.
Wstęp
Przywitanie
1. Przywitanie- siedzimy w
kole i puszczamy Iskierkę
2. Jazda na pośladkach-przy
wesołej muzyce jeździmy na pośladkach i przebijamy „5”
z każdą napotkaną osobą
z każdą napotkaną osobą
3. Wiatraki- siadamy na
pośladkach i kręcimy się to w lewo to w prawo.
4.Tunel- Dorośli
klękają na kolana i robią tunel a dzieci muszą pod nim przejść starając się nie
dotknąć żadnego dorosłego.
5. Przechadzka- Dziadkowie i
dziecko swobodnie spacerują po sali, następnie dziecko zamyka oczy i jest
prowadzone przez dorosłego, potem zamiana ról.
RELAKSACJA- PISZE
PANI NA MASZYNIE
ĆWICZENIA „Z”
1. Fotelik- kołyszemy
dzieckiem na boki P,L,T(spokojna muzyka)
2.Rolowanie dziecka- dziecko
leży na plecach, dorosły klęczy. Zadaniem rodzica jest przewrócić dziecko na
brzuch; na boku zatrzymaj się i pokołysz dzieckiem.
3. Wycieczka-dziecko leży na
kocu a dorosły jeździ kocem po sali.
4. Domek-dziadkowie robią
domek, a dziecko chowa sie do domku (bo pada deszcz)potem wychodzi
i chodzi dookoła, pod, nad ...
i chodzi dookoła, pod, nad ...
5. Gonitwa-babcia goni dziecko
na pośladkach, a dziecko ucieka (dzik jest dziki)
RELAKSACJA-ROLNIK
ĆWICZENIA „PRZECIW”
1. Ptaszki w gniazdach-pozycja
fotelik-to drzewo, przyszedł wiatr , przewrócił drzewo i uwięził ptaszka
(dziecko), musi się wydostać z pułapki.
2.Twierdza-
dorośli budują twierdzę a dzieci mają się do niej dostać, potem muszą z niej
się wydostać.
RELAKSACJA-odgłosy
z sali
ĆWICZENIA „RAZEM”
1.Chusta +miś
2.Most zwodzony- dorośli kładą
się na brzuchach jeden obok drugiego, a dzieci maja sie po nich przeturlać
3.Wagony i wagoniki-w
parach jeżdżą po sali na pośladkach i tworzą .....
4......
Pociąg
POŻEGNANIE (ŻABKA
-ŁAPKA, ROPUSZEK-BRZUSZEK)
ISKIERKA W KOLE
PODSUMOWANIE I
PODZIĘKOWANIE
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz